Jesteśmy niezmiernie dumni z grupy projektowej, która z całym zaangażowaniem weszła w jej realizację, przydzieliła i wybrała sobie zadania, była gotowa do różnych działań, otwarta na pomysły i niezawodna.
Grupę projektową stanowili: MARCELINA, RÓŻA, AGNIESZKA, GOSIA, WOJCIECH, KACPER, SZYMON, MACIEJ, GRZEGORZ, MATEUSZ.
Wielkie brawa dla Was p. Karolina i p. Kasia
https://www.facebook.com/otwierajnakulture
W ramach projektu odbyły się różne działania, przy których się bawiliśmy, integrowaliśmy, poznawaliśmy i rozmawialiśmy, a wszystko po to, aby rozwijać i doskonalić kompetencje emocjonalno-społeczne.
Wszystko rozpoczęło się od zaproszenia przez grupę projektową społeczności szkolnej do wspólnego działania. Następnie przygotowanie spotkań z filmem, warsztaty wokół filmu, wspólne zajęcia i dyskusje były pracowitym krokiem, który przyniósł efekt w postaci odpowiedzi na nurtujące pytania odnośnie naszej aktywności w sieci, porozumiewania się czy okazywania emocji.
SZLAKIEM EMOCJI- DOBRE ŁĄCZA-SZKOŁA TWÓRCZYCH PRAKTYK
Kolejne kroki związane były z grami. Grupa projektowa zaplanowała i rozegrała Szkolny Turniej Chińczyka, a następnie rozpoczęła przygotowywanie szkolnej gry korytarzowej. Gra korytarzowa Chińczyk i turniej z nią związany wywołał wielkie emocje. Wszyscy zawodnicy grali fair play i świetnie się przy tym bawili.
Wielki Finał Szkolnego Turnieju Chińczyka!
Następny punkt działań grupy projektowej to przygotowanie gry korytarzowej Emocje ukryte w kodach QR. To gra, która na stałe pojawiła się na szkolnym korytarzu, można w nią grać w grupach bądź indywidulanie. Instrukcja do gry i sama gra jest też dostępna na stronie szkoły. W grze chodzi o to, aby prawidłowo nazwać emocje, które przygotowali uczniowie naszej szkoły. Trudność polega na tym, że każdy z nas troszkę inaczej okazuje uczucia. Gra powstała z myślą o tym, aby zastanowić się, co chce nam przekazać mimiką druga osoba, rozmawiać o tych uczuciach, uczyć się je rozróżniać.
Kolejnym punktem prac grupy projektowej była praca z aparatem fotograficznym, przygotowanie miejsca, oświetlenia, odpowiednich warunków do przeprowadzenia sesji zdjęciowej – Fotografujemy emocje. Uczniowie mogli wcielić się zarówno w rolę fotografa, jak również artysty. Posprawdzać, czy różne emocje tak samo łatwo wywołać do zdjęć oraz czy taka praca z aparatem jest łatwa.
W efekcie powstała ścianka – Wystawa Emocji, która była wytworem prac grupy projektowej. Wystawa znajduje się w głównym holu szkoły i zaprasza do wspólnej zabawy poprzez rozpoznawanie i nazywanie emocji. Wystawę oglądali zarówno uczniowie naszej szkoły, goście którzy ją odwiedzali, rodzice, rodzeństwo, dziadkowie itp.
Dziękujemy Wszystkim za przyłączenie się do naszych działań!