W naszej szkole dbamy nie tylko o rozwój intelektualny uczniów, ale także o ich dobre samopoczucie, więzi społeczne i atmosferę pełną wzajemnego szacunku. Wierzymy, że silna, zintegrowana społeczność szkolna to fundament udanej edukacji.
Spotkania okazjonalne i uroczystości klasowe
We wszystkich klasach – zawsze z uwzględnieniem indywidualnych możliwości uczniów – organizujemy spotkania z okazji świąt, ważnych wydarzeń i wspólnych chwil. To momenty, które pozwalają budować relacje, rozwijać empatię i wzmacniać poczucie przynależności do grupy.
Zabawy integracyjne – 100% klas objętych działaniami
Wprowadzamy zabawy i aktywności integrujące zespoły klasowe. Każda klasa uczestniczy w działaniach, które wspierają współpracę, uczą komunikacji i pomagają poczuć się bezpiecznie w szkolnej rzeczywistości.
Święto Szkoły – radość, ruch i wspólnota
Jednym z najważniejszych wydarzeń w naszym kalendarzu jest Święto Szkoły – dzień pełen aktywności na świeżym powietrzu, konkurencji sportowych, zabaw ruchowych i wspólnej radości. To wyjątkowy czas integracji całej społeczności – w wydarzeniu bierze udział aż 80% uczniów oraz 80% rodziców. To święto, które łączy pokolenia i przypomina, jak ważna jest współpraca i wspólne przeżywanie ważnych chwil.
Szkoła jako miejsce dobrego samopoczucia
Tworzymy przestrzeń, w której uczniowie czują się bezpiecznie i swobodnie. Poprzez działania integracyjne, spotkania klasowe oraz wspólne świętowanie budujemy atmosferę sprzyjającą otwartości, zaangażowaniu i pozytywnemu nastawieniu do nauki i życia szkolnego.
Nasza szkoła to nie tylko miejsce nauki – to społeczność, w której każdy może czuć się ważny, akceptowany i zauważony.
Współpraca, dialog, wspólne rozwiązania
W naszej szkole wierzymy, że najlepsze efekty przynosi współdziałanie. Dlatego nauczyciele, uczniowie, rodzice oraz specjaliści współpracują w różnych zespołach i inicjatywach, by tworzyć bezpieczną, wspierającą i motywującą przestrzeń do nauki i rozwoju.
Pracujemy w zespołach zadaniowych, wspólnie analizujemy sytuacje, wyciągamy wnioski i opracowujemy potrzebne dokumenty.
Nauczyciele i uczniowie wypracowują klasowe systemy motywacyjne, które wspierają zaangażowanie i budują pozytywne relacje.
Wspólnie z uczniami i Młodzieżową Radą Oddziału opracowujemy kodeks zachowania na przerwach – tworzony przez uczniów, dla uczniów.
W trudniejszych sytuacjach spotykamy się w zespołach wychowawczych, by wspólnie szukać rozwiązań i otaczać wsparciem także rodziców.
W naszej szkole nikt nie jest sam – stawiamy na rozmowę, empatię i wspólne działanie.